XIV TROBADA DE SINDICS LOCALS DE CATALUNYA
22/02/2013

El Síndic Municipal de Greuges de Viladecans, Vicenç Mazón, assisteix a la XlV Trobada de Síndics locals de Catalunya (FòrumSD), celebrada a Vilafranca del Penedès.

Trobada dels Síndics locals de Catalunya, el dia 21 de febrer de 2013.

La Sala de plens del Consell Comarcal de l'Alt Penedès ha acollit la XIV Trobada – Assemblea del FòrumSD, l’associació de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores locals de Catalunya. En aquesta assemblea els 42 síndics i defensors membres del FòrumSD han procedit a la renovació de la seva Junta Directiva, que assumirà aquest servei pels propers dos anys.

A Catalunya hi ha un total de 42 pobles i ciutats que disposen ja d’un defensor o defensora municipal. En termes de població més d’un 54% de ciutadans poden accedir a aquesta institució de defensa dels drets de les persones, que desenvolupa les seves funcions des de la proximitat i a l’àmbit de l’administració local.

Cal destacar que tenim un total de 29 ajuntaments amb més de 40.000 habitants, i que concentren al 57,40 % de la població. D'aquests municipis 20 ja disposen de la institució del síndic municipal. I dels 20 municipis amb més població a Catalunya 15 ja disposen d'aquesta institució treballant des de la proximitat a la ciutadania.

A la trobada es va lliurar el IV Recull d’informes dels síndics, síndiques, defensors i defensores locals de Catalunya corresponent a l’any 2011.

Recull Informes 2011