IV JORNADA DE FORMACIÓ SINDICS I DEFENSORS LOCALS
21/11/2009

El Síndic Municipal de Greuges de Viladecans, Vicenç Mazón, assisteix a la IV Jornada de Formació de síndics i defensors locals celebrada a Girona.

Jornada anual del Fòrum de síndics, síndiques, defensors i defensores locals de Catalunya els dies 19 i 20 de novembre de 2009.

Girona ha acollit la IV Jornada de Formació del Fòrum de síndics, síndiques, defensors i defensores locals de Catalunya. La Jornada es fa per primera vegada a Girona. En Catalunya ja són més de 40 les ciutats i pobles que disposen d’aquesta institució. El FòrumSD agrupa als defensors i síndics d’aquests municipis de Catalunya. Han assistit també defensors de fora de Catalunya, Parla, Vigo i Vitòria.

La sessió inaugural de les Jornades es va fer el dijous al matí en la Sala d'Actes del Col•legi d'Advocats de Girona, presidida per l’alcaldessa de Girona Anna Pagans. També van intervenir Josep Escartin, president del FòrumSD i Síndic Municipal de Greuges de Sabadell; Ramón Llorente, Defensor de la Ciutadania de Girona; Enric Vilert, president de la Diputació de Girona; Jordi Martinoy, delegat del Govern de la Generalitat i Salvador Capdevila, degà del Col•legi d'Advocats de Girona.

El dijous 19, obre les jornades ell secretari de l'Ajuntament de Barcelona Jordi Cases i Pallarès amb la conferència “L'administració electrònica”. Va destacar el dret dels ciutadans a l’accés electrònic dels serveis públics declarat en la Llei 11/2007, de 22 de juny. La llei marca com finalitat el facilitar l’exercici de drets i el compliment de deures per mitjans electrònics i obliga a impulsar l’administració electrònica. En la disposició final tercera de la llei, estableix que els drets reconeguts en la mateixa llei, podran ser exercits a partir del 31 de desembre de 2009 sempre que ho permetin les seves disponibilitats pressupostàries.

En la següent ponència han intervingut Pilar Malla, Sindica de Barcelona; Josep Escartin, Síndic de Sabadell; Armand Soler, Síndic de Badalona i Frederic Prieto, Síndic de Cornella de Llobregat, on han exposat experiències pròpies en desenvolupament de les seves competències, divulgació de la figura del Síndic i actuacions davant les entitats.

Per a finalitzar el primer dia de la jornada va realitzar el senyor Ángel Castiñeira, doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació, Director del Departament de Ciències Socials i de la Càtedra capdavanteres i Governabilitat Democràtica en ESADE, una conferència en relació amb “Valors i administració pública. Cap a una bona administració”. Va destacar que per a consensuar uns valors fonamentals del servei públic aquest s’ha de reglamentar. Mitjançant l’ètica s’ha de dignificar el treball i donar un bon servei. La bona administració són els bons costums que fan i donen una cordialitat en el servei.

El divendres 20 i ultimo dia, inicia Anna Valls, directora del Centre de Mediació Familiar de Catalunya, mitjançant una exposició respecte a “La mediació: situació a Catalunya. La Llei de Mediació” Realitza una anàlisi de la Llei 15/2009 de 22 de juliol, de mediació en l’àmbit privat. La importància de la mediació que es realitza prèvia a qualsevol conflicte abans que aquests es traslladin i arribi als jutjats.

La jornada va finalitzar amb la intervenció de Fina Sala, responsable del Pla de Civisme i coordinadora del Servei Municipal de Mediació a l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat; i Xavier Jiménez, responsable del programa de mediació de l'Ajuntament de El Prat de Llobregat, amb la conferència de “la mediació en l’àmbit local”.

La jornada va ser organitzada pel FòrumSD amb el suport de la Sindicatura de Greuges de Girona, la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Girona i del Col•legi d'Advocats de Girona on s’han realitzat les sessions de treball.