XIV Trobada de Síndics i defensors locals de Catalunya. Arenys de Mar
23/02/2012

NOTA DE PREMSA del FòrumSD

XIV Trobada – Assemblea del FòrumSD - Fòrum de Síndics i defensors locals de Catalunya a Arenys de Mar

A l’assemblea s’ha presentat l’Informe de gestió i activitats de l’any 2011 i el Pla de treball previst per a 2012. L’acte ha comptat amb la presència en la cloenda del Sr. Estanislau Fors, Alcalde d’Arenys de Mar.

La Sala - Auditori Josep M. Arnau del Centre Cultural Calisay d’Arenys de Mar ha acollit, aquest dijous, 23 de febrer, la XIV Trobada – Assemblea del FòrumSD, l’associació de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores locals de Catalunya.

L’assemblea general del FòrumSD es convoca per tal de fer un balanç de l’activitat desenvolupada a l’any 2011 i establir el Pla de treball per a l’any 2012. L’acte comptarà amb la presència del Sr. Estanislau Fors, alcalde d’Arenys  de Mar, qui donarà per finalitzada aquesta Trobada.

La presidenta del FòrumSD, Sra. M. Glòria Valeri ha destacat el bon funcionament de la xarxa de contacte, intercanvi i relació entre les sindicatures locals. L’intercanvi de consultes, informació, assessorament, suport a les sindicatures i formació als síndics i defensors locals són els objectius i eixos claus de la programació i l’actuació del FòrumSD.

Quant a les valoracions de l’activitat de l’any 2011 s’ha destacat l’esforç fet pel manteniment de la programació anual, tot i la forta reducció –i alguna eliminació- de les subvencions que les administracions públiques han anat facilitant puntualment al FòrumSD.

Les trobades del FòrumSD, que se celebren anualment des de l’any 1999, comptaran amb la presència de Síndics i Síndiques locals dels pobles i ciutats que disposen ja d’aquesta institució.  El FòrumSD, és una associació sense ànim de lucre formada pels Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores dels Ajuntaments de Catalunya.

Els seus objectius són promoure el creixement i el desenvolupament de la institució, facilitar la seva extensió i implantació als municipis, el desenvolupament de models de treball i d’actuació conjunts, així com disposar d’una xarxa de coordinació, suport, intercanvi i assessorament entre les sindicatures.

A data d’avui, a Catalunya ja hi ha un total de 42 pobles i ciutats que han implementat la institució als respectius municipis, i disposen d’un defensor o defensora municipal. En termes de població, més d’un 54% de ciutadans poden accedir a aquesta institució de defensa dels drets de les persones, que desenvolupa les seves funcions des de la proximitat i a l’àmbit de l’administració local. Cal destacar que dels 10 municipis més poblats de Catalunya, tan sols un no disposa encara d’aquesta institució i que dels 23 municipis de Catalunya amb més de 50.000 habitants 19 ja han incorporat al síndic/a local com a mecanisme de protecció i defensa dels drets de la ciutadania.

“Noticia de la Vanguardia”