V JORNADA DE FORMACIÓ - XX ANYS DE SINDICS LOCALS
24/11/2010

El Síndic Municipal de Greuges de Viladecans, Vicenç Mazón, assisteix a la V Jornada de Formació de síndics i defensors locals celebrada a Lleida.

Jornada anual del Fòrum de síndics, síndiques, defensors i defensores locals de Catalunya els dies 18 i 19 de novembre de 2010

La jornada va començar el dia 18 amb una primera taula que va tractar el del dret a l’habitatge al dret a la ciutat, amb el ponent Dr. Juli Ponce, professor titular de Dret Administratiu i Vice-Degà de la facultat de Dret de la UB.

Aprofitant el lloc i la jornada, es va commemorar els XX anys de Síndics locals, doncs el 27 d’abril de 1990, el Ple de l’Ajuntament de Lleida va aprovar la creació de la institució del Síndic de Greuges de la Paeria, per tant la primera ciutat de l’Estat espanyol que va crear la Sindicatura Municipal de Greuges.

El mateix dia 18 dins del dret de l’habitatge es va tractar les experiències en la defensa dels Drets a l’Habitatge i col•lectius menys afavorits a Europa, a càrrec del ponent, Sr. Guillem Fernàndez, de l’Associació ProHabitatge, Housing Rights Watch (FEANTSA).

El dia 19 es va tractar el valor de la proximitat dels Síndics locals amb la intervenció de Rita Passemiers, Ombudsvrouw Gant; de Javier Otaola, Sindico defensor vecinal de Vitoria-Gasteiz, de Ramon LLorente, Defensor de la ciutadania de Girona.

Per finalitzar la jornada de formació, es va tractar amb el treball en xarxa dels Síndics locals, amb la intervenció de Francisco Gutierrez, Defensor del Ciudadano de Màlaga, Mr. Misho Bahov, Public mediator of Nova Zagora (Bulgaria) i Josep Escartin, President del FòrumSD – Síndic municipal de Greuges de Sabadell.

noticia del FòrumSD