V TROBADA ESTATAL DE SINDICS LOCALS D'ESPANYA
09/10/2012

El Síndic Municipal de Greuges de Viladecans, Vicenç Mazón, va assitir a la V Trobada Estatal de defensors locals celebrada a Barcelona.

Els Sindics locals de tota Espanya debaten a Barcelona el paper dels defensors en temps de crisi. Barcelona va acollir la V Trobada Estatal entre els dies 3 i 5 d'octubre.

Setanta Síndics de Greuges i tècnics de tota Espanya s'han reunit a Barcelona en la V Trobada Estatal de Defensoríes Locals. Les jornades són un espai de reflexió del paper dels Ombudsman locals en temps de crisi i han comptat amb la participació vicepresident emèrit del Tribunal constitucional, Eugeni Gay; el exfiscal anticorrupció Carlos Jiménez Viallrejo; al directora del Servei de Mediació en l'Habitatge de Carites Diocesana de Barcelona i exsecretaria d'habitatge de la Generalitat, Carme Trilla; el catedràtic de Política Econòmica de la Universitat de Barcelona, Antón Costas i el professor de la Càtedra d'Ètica de l'Institut Químic de Sarrià Albert Florensa.

La trobada va ser presidida per l'Alcalde de Barcelona, Xavier Trias, amb la presència de la Sindica de Barcelona Maria Assumpció Vilà; el Síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó, i la presidenta del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores locals de Catalunya, M. Glòria Valeri.

Temes tractats

Desigualtat i model social

Crisi de drets en l'estat del benestar

El defensor davant l'exclusió social

Experiències de modificació de les prioritats pressupostàries municipals en temps de crisis

Experiències de dinamització de les defensoríes

Drets fonamentals i assignació equitativa de recursos públics.

Importància, utilitat i eficàcia de les defensoríes en temps de crisis